Енергетик на роботі та вдома – коли хобі і професія об’єднуються у справу життя
З кожним новим інтерв’ю рубрики «Херсонобленерго» у обличчях» ми знайомимося все з цікавішими і цікавішими професіями і фахівцями у сфері енергетики. Цього разу про свою роботу розповів диспетчер оперативно-диспетчерської служби Олександр Рябчиков. Він один з тих людей, який організовує ліквідацію аварій на електромережах. Якби таких спеціалістів не існувало , жителям міст і сіл доводилося б тижнями чекати на відновлення електропостачання.
- Як і коли вам спало на думку вчитися на електрика?
Років з 5-ти мені подобалася електрика. Що-небудь покрутити, поспостерігати завжди цікаво було. До того ж тато працював на напівпровідниковому заводі старшим майстром. Так що з електрикою зв'язок був з дитинства.
Пішов в Машинобудівний технікум на спеціальність «Електропостачання промислових підприємств, електроустановок». У 1991 закінчив його, а потім вже й Індустріальний інститут ... У принципі, цієї освіти було досить, щоб працювати.
- Тобто відразу після вищого навчального закладу ви потрапили до «Херсонобленерго»?
Ні, до цього було ще кілька місць роботи. А в 2000-ному році відбувалася велика ротація персоналу: скорочували Новокаховські високовольтні мережі і тут, в «Херсонобленерго» розширювалося кількість персоналу. Я дізнався про це і прийшов сюди працювати.
- У чому полягає робота диспетчера оперативно-диспетчерської служби? Ви приймаєте заявки про аварійні ситуації на електромережах?
Основне - це ввід у ремонт обладнання (150 і 35 тис. В.) За плановими заявками і відповідно введення його в роботу. Ліквідація аварій та інших ненормальних режимів роботи обладнання. Перед нами є мнемосхема, на якій відображаються всі ТП області. Коли в районах обслуговування РЕЗів відбувається перемикання - нам потрібно це відобразити на схемі. Якщо допустити помилку, споживачі залишаться без електропостачання, може статися також замикання в мережі.
Крім цього, ми управляємо черговими підстанціями і диспетчерами РЕЗів. За нашими дзвінками вони відправляють свої бригади на ремонт.
Також всі відключення потрібно задокументувати, внести в базу, тому ми кожен день складаємо доповіді про аварійні відключення.
Робота дуже об'ємна. Складна звичайно, щодня різна і цікава - ніколи не набридає. Зміна у нас така непередбачувана: буває довго затримуємося, в основному коли стихія - сніг, дощ, тоді безліч аварійних відключень. Важко, коли в одному місці займаєшся ліквідацією аварії, не встиг її закінчити - вже друга «звалилася»… з першими двома не встиг розібратися - тут тобі третя додалася…
- Як сім'я ставитися до вашого такого напруженого графіку роботи?
Вже давно звикли. Термін роботи великий 18 років, так що звикли. Вдома накопичується багато сімейних справ всіляких, тому рідко коли кудись вдається у вихідний кудись разом вибратися.
- Чи не думали ви змінити таку складну роботу?
Не міняв би. Електрика - це цікаво і потрібно. І якщо треба, я своїми руками можу щось зробити вдома з електрикою: і розетку в будинку поміняти і електрифікувати.
- Тоді, якщо вам бути енергетиком подобатися, чи є улюблений вид роботи і той, від якого хотілося швидше позбутися?
У нас маса програм всіляких: є внутрішні програми, які тільки на підприємстві, є зовнішні служби Аеропорту, Енергоінспекціі. Важко сказати від якої роботи швидше б позбутися. Мені ця робота подобається. Єдине, як я говорив до цього, дуже багато в період негоди аварійних відключень щодня.
- Повернемося до вашого життя поза роботою. Сусіди, знаючи хто ви за професією, просять про допомогу?
Звичайно, по-сусідськи якщо потрібно, завжди допоможу.
- Чи не було такого, що запитували, як заощадити на електроенергії обманним шляхом (намагнітити лічильник і т.д.)?
Ні, сусіди таке не питали, знайомі - іноді. Але я завжди їх наставляю на шлях істинний, розповідаю, щоб не робили такого, адже закінчується завжди погано - штрафами. Як правило, всі погоджуються.
- А як ви відпочиваєте, «розряджається» після трудових буднів, чи є хобі?
Хобі - це електрика. На роботі праця більш розумова, а додому приходиш - і руками щось робиш.
- За моїми спостереження, в «Херсонобленерго» всі співробітники - патріоти своєї справи. Як досвідчений працівник, що б ви порадили молодій людині, яка тільки-но прийшла в енергетику?
Взагалі, потрібно завжди продовжувати розвиватися. Ті знання, які ти отримав в технікумі, інституті їх завжди мало, завжди по ходу справи доводиться вчити щось нове, розширювати знання. Чим більше будеш знати - тим більшим фахівцем будеш.
І, природно, що необхідно старанно і сумлінно виконувати всі заходи безпеки, коли готуєш робоче місце. При помилці це робоче місце може бути і останнім. Тому всіх правил треба ретельно дотримуватися.