Розрахунки за електроенергію: підказки споживачу

October 11, 2017

Внесені у серпні 2016 р Кабінетом Міністрів доповнення до «Правил користування електричною енергією для населення» змінили умови розрахунків населення за спожиту електричну енергію (постанова КМУ від 23.08.2016, № 591).

Розрахунковим періодом, як і раніше, залишено календарний місяць (з першого по перше число).

Найбільш важливим нововведенням стало встановлення споживачам обов’язкового періоду для зняття показів електролічильника, а саме - два робочих дні до закінчення місяця та перші два дні наступного.

У цей же період зняті дані про спожиту електричну енергію необхідно надати до ПрАТ «ЕК «Херсонобленерго», та не пізніше 10 числа внести плату за спожиту електричну енергію.

Для подання споживачами показників електролічильника та проведення розрахунків за спожиту електроенергію по фактичним показникам лічильника, ПрАТ «ЕК «Херсонобленерго» впроваджено низку можливостей.

1. Подати показник через онлайн - сервіс.

Внести показники лічильника можна, зареєструвавшись в «Персональному кабінеті», або без реєстрації, на офіційному сайті ПрАТ «ЕК «Херсонобленерго» www.ksoe.com.ua

2. Скористатися послугою в автоматичному режимі за телефоном: (0552) 316-316 (цілодобово). Де в автоматичному режимі необхідно внести номер особового рахунку та показники лічильника.

3. За телефонами кол - центру: (0552) 48-06-20, 0-800-500-629 (цілодобово).

4. Заповнити заяву у Центрах по обслуговуванню споживачів (вул. Пестеля, 5, вул. Перекопська, 178), в абонентських групах РЕЗ і ЕМ.

У разі несплати або неповної оплати за спожиту електричну енергію до 10 числа поточного місяця, споживачу вручається (або надсилається поштою) попередження про відключення електричної енергії.

За відсутності оплати на 30- й день після отримання побутовим споживачем попередження постачальник має право відключити його об'єкт від електричної мережі.

Якщо споживач не передав Товариству у встановлений період дані про спожиту електричну енергію, чи передав їх в інші дні, то державою встановлено наступний порядок визначення обсягу спожитої побутовим споживачем електроенергії:

- з дати коли постачальник останній раз отримував покази з електролічильника споживача проводиться нарахування за кожен наступний день по формулі середньодобового споживання.

Таким чином, якщо останні покази з електролічильника знімались контролером чи споживачем місяць, два чи три тому, то нарахування будуть проведені за період від тої дати - до першого числа поточного місяця.

В разі такого розрахунку, дані звичайно будуть відрізнятись від фактичних, знятих споживачем з лічильника.

У разі виявлення у платіжному документі помилкових показів електролічильника споживач зобов'язаний повідомити про це постачальника.

Електропостачальник повинен протягом 5 днів перевірити розрахунки та про результати повідомити споживача.

З метою уникнення заборгованості за спожиту електричну енергію та неприємних ситуацій просимо споживачів дотримуватися вимог нормативних документів щодо своєчасної і в повному обсязі оплати за спожиту електричну енергію.