Роз’яснення енергетиків щодо статті у херсонському ЗМІ про плату за підключення електроенергії
На сайті «Таврія NEWS» 16 червня був опублікований матеріал «В Херсоне энергетики подключают за 300 гривен». У ньому автори пояснюють плату за відновлення електроенергії (після відключення за борги), як «схему», за допомогою якої енергетики нібито намагаються заробити додаткові кошти на споживачах.
АТ «Херсонобленерго» наголошує - відключення електроенергії - це крайня міра у взаємодії зі споживачами і застосовується вона, тільки якщо відсутність оплат носить системний характер.
Енергетики діють виключно згідно Правил роздрібного ринку електроенергії. Електропостачання така ж послуга, як водопостачання чи газопостачання, за споживання якої потрібно своєчасно платити.
Для того, аби уникнути подальших непорозумінь, «Херсонобленерго» нагадує, коли споживачам можуть відключити електроенергію та скільки коштуватиме відновити електропостачання:
- Щоб не потрапити до числа боржників, не пропустіть граничний строк оплати рахунку - 20 число місяця. (Наприклад, рахунок за травень слід сплатити не пізніше 20 червня, і це крайній термін, після якого відповідно до нових Правил роздрібного ринку, почнуть застосовуватися санкції).
- У разі несплати або неповної оплати за спожиту електричну енергію у встановлений термін, на основі заявки від компанії-постачальника, для мешканців, побутових споживачів, Херсонської області, АТ «Херсонобленерго» може припинити постачання електричної енергії через 5 робочих днів після попередження споживача енергопостачальником.
- Відповідно до п. 7.5 Правил роздрібного ринку, попередження про відключення «надається споживачу окремим письмовим повідомленням, у якому зазначаються підстава, дата і час, з якого електропостачання буде повністю або частково припинено, прізвище, ім’я, по батькові, підпис відповідальної особи, якою оформлено попередження. При відключенні за борги у повідомленні також має зазначатися сума боргу та період, за який ця заборгованість виникла. Правила передбачають, що датою отримання таких попереджень буде вважатися дата їх особистого вручення, що підтверджується підписом одержувача та/або реєстрацією вхідної кореспонденції, або третій календарний день від дати отримання поштовим відділенням зв’язку, в якому обслуговується одержувач (у разі направлення поштою рекомендованим листом).
- Якщо споживач усуне порушення до дати відключення (тобто сплатить борг і підтвердить це документально), постачання електричної енергії не припиняється.
- Щоб ввімкнути світло після відключення, споживач, згідно з п. 7.12 Правил роздрібного ринку, зобов’язаний сплатити не лише заборгованість, а й вартість робіт з припинення і відновлення електропостачання. В залежності від типу відключення, технологічного обладнання, яке залучається, вартість цих робіт складає від 120 до 600 грн.
Нагадуємо, з 20 червня споживачам, які вчасно не сплатять за використану електроенергію буде нарахована пеня в розмірі 0,01% за кожен прострочений день після того, як вичерпано термін оплати.
*Пеня нараховується згідно Закону України "Про житлово-комунальні послуги".
Нагадуємо, наявність заборгованості за послуги з електропостачання споживачі можуть перевірити у «Особистому кабінеті» на сайті енергопостачальника ТОВ «ХОЕК» або за телефоном (0552) 316-316.
АТ «Херсонобленерго» наголошує: відключення електроенергії - це крайня міра у взаємодії зі споживачами і застосовується вона, тільки якщо відсутність оплат носить системний характер.