Кол-центр Херсонобленерго
0552-48-06-20, 0552-48-06-06

Відключили світло за несплату, що робити?

March 13, 2018

Кожна людина у своєму житті може потрапити в ситуацію, коли вимкнули світло за несплату. Чому виникає така ситуація та що робити?

Щоб не потратити в таку пригоду варто дотримуватися певних правил та прислухатися до ряду порад.

- Випадки відімкнення від енергомережі за несплату доволі непоодинокі. І, зазвичай, споживачам зрозумілі причини обмеження електропостачання, проте вони своєчасно не вжили заходів, щоб уникнути відключення, - розповідає директор комерційний Юрій Юрченко. - Проте, Товариство у взаємовідносинах з абонентами керується чинним законодавством України і в жодному разі не зацікавлене навмисно залишити споживача без електроенергії. Порядок та форма оплати спожитої електричної енергії визначаються у Договорі.

Відключити електроенергію підприємство може при порушенні термінів сплати за спожиту електричну енергію і лише після того, як споживачеві було надіслано попередження про відключення.

Щоб уникнути непорозумінь, громадяни мають знати, що за використану електроенергію вони мають сплатити до десятого числа поточного місяця. Ця обов’язкова умова прописана Правилами користування електроенергією для населення та зазначена у Договорі.

- Якщо споживач цього не зробив, до 20 числа йому надсилають попередження. Наступний етап – відключення. У разі ненадходження оплати на 30-й день після отримання попередження, енергопостачальник має право відключити боржника від мережі. Хочу підкреслити, споживач може вносити плату за абонентськими книжками, за платіжними документами, які виписуються енергопостачальником чи окремими розрахунками, надісланими обслуговуючим підприємством - пояснює Юрій Вікторович.

При цьому в Товаристві наголошують, що рахунок до оплати формується на основі обсягу електричної енергії, спожитої протягом календарного місяця.

Споживач має зняти та передати до Товариства показники електролічильника в період двох робочих днів до закінчення місяця та перші три дні наступного.

Для подання споживачами показників електролічильника та проведення розрахунків за спожиту електроенергію по фактичним показникам лічильника, ПрАТ «ЕК «Херсонобленерго» впроваджено низку можливостей.

1. Подати показник через онлайн - сервіс.

Внести показники лічильника можна, зареєструвавшись в «Особистому кабінеті», або без реєстрації, на офіційному сайті ПрАТ «ЕК «Херсонобленерго» www.ksoe.com.ua

2. Скористатися послугою в автоматичному режимі за телефоном: (0552) 316-316 (цілодобово). Де в автоматичному режимі необхідно внести номер особового рахунку та показники лічильника.

3. За телефонами кол - центру: (0552) 48-06-20, 0-800-500-629 (цілодобово).

4. Заповнити заяву у Центрах по обслуговуванню споживачів (вул. Пестеля, 5, вул. Перекопська, 178), в абонентських групах РЕЗ і ЕМ.

Абоненти можуть самостійно вносити показники електролічильника на офіційному сайті «Херсонобленерго» в блоці «Особистий кабінет» та контролювати свій особистий рахунок, що дозволяє врегулювати розбіжності в обліку споживання електричної енергії.

Крім того, «Особистий кабінет» дозволяє здійснювати перегляд та контроль інформації по особистому рахунку; контроль розрахунків за спожиту електроенергію (покази засобів обліку, оплата, заборгованість); детальний огляд нарахувань, у тому числі - пільги та субсидії.

У разі несплати або неповної оплати за спожиту електричну енергію до 10 числа поточного місяця, споживачу вручається попередження про відключення електричної енергії.

У разі, коли заборгованість погашена і споживач, пред’явить персоналу, який прибув для відключення, платіжний документ, який оформлений через банківську установу, підтверджуючий повну оплату за використану електроенергію, відключення проводитися не буде. Відключення не відбувається також перед вихідними та святковими днями.

Варто зазначити, що випадків відключення можна уникнути. Коли споживач відповідально та з розумінням ставиться до інформації наданої енергопостачальником та вчасно на неї реагує, мається на увазі рахунки до оплати за використану електроенергію, або ж попередження про відключення. Крім того, з кожним абонентом укладені Договори про користування електричною енергією, де чітко зазначені не лише права, а й обов’язки та відповідальність споживачів. Якщо виникають спірні питання, варто вчасно звертатися за роз’ясненнями. 

Нагору